راهنمای خرید زمین در رویان

خرید زمین در رویان

خرید زمین در رویان :

خرید زمین در شمال کشور از دیر باز مورد استقبال خریداران و سرمایه گذاران بوده است. مخصوصا استان مازندران و محدوده رویان تا نوشهر بدلیل نزدیکی به دو بزرگراه هراز و چالوس و فاصله کم دریا و جنگل که بسیار حائز اهمیت است. از طرفی زمین های این محدوده ارزش مالی بسیار بالایی دارد زیرا با نوسانی که در بازار بوجود می آید تنها زمین است که دچار تغییر نمی شود ، مخصوصا در شهرستان رویان است که خریدار را به سود قابل توجهی می رساند. کسانی که قصد خرید زمین در رویان را دارند به چند منظور این کار را انجام می دهند:

خرید زمین و ساخت ویلا به سلیقه خود و استفاده شخصی از آن.

خرید زمین ، ساخت ویلا، فروش آن، خرید زمین مجدد و اقدام به ساخت دوباره.

خرید زمین و فروش آن مدتی بعد که بدلیل افزایش قیمت خریدار را به سوددهی می رساند.

زمین هایی که در منطقه رویان قرار دارند برای کلیه این افراد به هر منظوری که قصد خرید دارند و در هر رنج قیمتی مناسب است.

توجه داشته باشید که خرید زمین از خرید ویلا ارزشمندتر است؛ زیرا شما با خرید ویلا هم ارزش زمین و هم ارزش بنا را در نظر می گیرید و خریداری می کنید ، اما به مرور زمان بنا فرسوده می شود و ارزش قیمتی ندارد و در هنگام فروش شما را دچار ضرر می کند.

یکی دیگر از دلایل افزایش سرمایه گذاری در شمال موقعیت جغرافیایی آن است؛ داشتن دریا و جنگل در کمترین فاصله، هوای پاک و طبیعت بی نظیر باعث شده که اکثر ساکنین کلان شهر ها به خرید ملک در شمال رجوع کنند و همین امر از دیرباز تا کنون ادامه دارد و هر ساله اشتیاق مردم بیشتر هم می شود.

روش های بسیاری برای سرمایه گذاری وجود دارد اما مطمئن ترین روش خرید زمین در رویان است؛ بدلیل استتقبال بی نظیر مردم از این نوع سرمایه گذاری ، سازندگان ویلا فعالیت خود را چند برابر کرده و ویلاهای بسیاری را ساخته و برای فروش گذاشته اند. این یعنی یک فرصت طلایی برای افرادی که در این راستا فعالیت دارند که با خرید زمین اقدام به ساخت ویلا کرده و آن را به افراد مشتاق بفروشند و به سود بالایی برسند.

از سرمایه گذاری در شهرستان رویان صحبت کردیم اما توضیحی درباره این شهر ندادیم. شهرستان رویان از شهرهای ساحلی استان مازندران است که از سمت جنوب نیز به ییلاقات سرسبز راه دارد. بدلیل شرایط اقلیمی این شهر دارای جمعیت کمی از ساکنین است و همین امر باعث شده که طرفدار بسیاری پیدا کند. این شهر به حدی از رشد رسیده که با اندک سرمایه و خرید زمین میتوانید در زمانی بسیار کم به سود بالایی دست پیدا کنید. البته در راستای خرید زمین باید با مشاوران املاک خبره نیز مشورت کنید.

در شهرستان رویان همانطور که گفته شد در تمامی رنج های قیمتی زمین وجود دارد ، اما قیمت گذاری بر روی این زمین ها بسته به شرایط گوناگون تعیین شده است. این شرایط شامل متراژ، موقعیت جغرافیایی، ساحلی یا جنگلی بودن، شهرکی با مستقل بودن، داشتن جواز ساخت، قرار گیری در بافت مسکونی، داشتن سند تک برگ و داشتن انشعابات می باشد. با تمام این اوصاف قیمت زمین در رویان نسبت به مناطق هم جوارش مقرون به صرفه تر است و میتواند استارت سرمایه گذاری ملکی شما باشد.

خرید زمین مسکونی در رویانبرای انجام هر اقدامی برای سرمایه گذاری باید همه جوانب را بسنجید و کاملا به نوع سرمایه گذاری مسلط باشید. برای خرید زمین در رویان هم که نوعی سرمایه گذاریست نیاز به اطلاعات بالادر این زمینه دارید. شاید به تازگی اقدام به خرید زمین و سرمایه گذاری در شمال کرده اید و تجربه ی بسیاری در این زمینه ندارید. در ابتدای امر کمی کار برایتان مشکل می شود؛ نشناختن منطقه نداشتن آگاهی، استرس از بابت به سود نرسیدن و… همه این مورد ها کار را برایتان دشوار می کند. پس باید قبل از هر اقدامی اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و بعد اقدام به خرید نمایید.

برخلاف تصور افراد خرید زمین در شمال کار ساده ای نیست. شاید پیش خود بیندیشید که با استقبال زیاد مردم از خرید ملک در شمال شما هم می توانید به راحتی اقدام به خرید کنید و سود چند برابری ببرید؛ اما بر عکس تفکراتتان اگر در این راستا اطلاعات کافی نداشته باشید و عاقلانه تصمیم نگیرید بجای سود امکان ضرر هم وجود دارد. در مرحله اول نیازمندی خود را از بابت خرید زمین در شمال مشخص کنید و بعد در راستای آن اقدام به خرید کنید. اگر احتیاجات شما هم راستا با خریدتان نباشد ضرری صد در صدی به شما وارد می شود.

برای خرید زمین در رویان به این نکات توجه کنید :

در مرحله اول تعیین هدف نمایید؛ قصدتان از خرید زمین در رویان چیست؟ ساخت ویلا، ساخت مراکز تجاری، ساخت رستوران و… برای هر قصدی باید زمین مناسب همان نیت خریداری شود. برای مثال در زمین که کاربری مسکونی دارد نمی توان مرکز تجاری بنا کرد و اگر زمینی با کاربری غیر خریداری می کنید تحقیقات خود را منبی بر اینکه امکان تغییر کاربری وجود دارد، تکمیل کنید.

علاوه بر کاربری زمین باید به عوامل محیطی نیز توجه داشته باشید. مثلا برای ساخت مرکز تجاری باید دسترسی مردم به آن مکان و نزدیکی به مرکز شهر را هم در نظر بگیرید.

مرحله بعدی میزان بودجه مد نظر برای خرید زمین در رویان است. اگر مبلغ مشخصی را برای تصمیمتان در نظر بگیرید این امکان را برای مشاور ملکی فراهم می کنید تا گزینه های مورد نیاز شما را برای معرفی تفکیک کند و شما به عنوان خریدار نیز راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید.

مرحله سوم داشتن سند معتبری برای زمین است. این نکته یکی از نکته های بسیار مهم در امر خرید زمین در رویان است. بسیاری از افراد سودجو بعد از رونق منطقه شمالی اقدام به فروش غیر قانونی زمین به مردم کردند و این امر باعث دردسر های بسیاری برای خریدار شده است. پس در نظر داشته باشید تا زمین مورد نظر دارای سند معتبر باشد. مشاوران املاکی که در همان محدوده فعالیت دارند می توانند راهنمای مناسبی برای شما باشند.

بعد از انتخاب زمین مورد نظر، حال به فردی نیازمندید که از نکات حقوقی سر در بیاورد. باید مطمئن شوید که این زمین از لحاظ سندی، اوقافی، بافتی و… مشکلی نداشته و شما بعد از خرید درگیر مسائل قانونی نمی شوید. مشاوران ملکی در شمال معمولا در کنار خودکارشناش حقوقی نیز دارند تا این مراحل را برای شما آسانتر کنند.

خرید زمین مسکونی در رویان

مورد بعدی قابل بررسی موقعیت مناسب زمین است. در رویان مناطق متفاوتی وجود دارد که باید بسته به نیازتان بررسی شوند و خرید در موقعیت مناسب انتخاب شود. چه قصد خرید زمین کشاورزی داشته باشید، چه مسکونی و چه تجاری باید موقعیت جغرافیایی را در نظر بگیرید بعد بدنبال زمین مورد نظر خود باشید.

در نظر بگیرید زمینی که قصد خرید دارید برای یک پروژه کشاورزی باشد، در این صورت عواملی که باید به آن توجه کنید شامل شیب زمین، موقعیت آب و هوایی، میزان بارندگی و نفوذ آب در خاک است. اگر این عوامل بررسی نشود در نهایت شما با زمینی مواجه می شوید که هیچ گونه عملیاتی بر روی آن نمی توان انجام داد.

همینطور اگر قصد ساخت و ساز داشته باشید باز باید به این عوامل توجه شود زیرا در زمین های سست و دارای شیب زیاد ساخت و ساز ممکن نیست و در پایان مدارک معتبر از جمله پایان کار را نمی توان تهیه کرد. در ضمن برای خرید زمین مسکونی باید موقعیت زمین نسبت به دسترسی های شهری را نیز بررسی کنید اگر تمامی امکانات شهری در اختیارتان نباشد در آینده برای بروز رسانی شهر دچار مشکلاتی نیز می شوید. نکته بعدی که در موقعیت باید به آن توجه کرد بررسی طغیان رودخانه یا حریم ساحل، وجود مواد مضر شیمیایی و یا فرسایش خاک، مطمئن بودن شبکه انشعابات و امن بودن محیط و ساکنین است.

همانطور که می دانید خرید زمین در هر مکانی با مکان دیگر فرق می کند. از لحاظ قیمتی و رشد روز افزون باید بدنبال مکانی باشید تا شما را به سود بالا برساند. شهرستان رویان این امکان را برای شما فراهم میسازد. زیرا با رشد روز افزون جمعیت و مردم به سمت گسترش شهر و روستا روی می آورند و همین دلیلی ست برای افزایش قیمت زمین ها؛ در نهایت شما می توانید با خرید قطعه ای هرچند کوچک در رویان به سود بالا دست پیدا کنید. از طرفی با خرید زمین در رویان علاوه بر برگشت سرمایه و حتی بیشتر از اندازه سرمایه برای حفظ و نگهداری آن نیاز به زحمت زیادی نیست زیرا زمین خالی احتیاجی به رسیدی ندارد ولی ویلا و یا آپارتمان دغدغه شما را برای رسیدگی به خود زیاد می کند. شهر رویان که دارای آب و هوای معتدل خزری ست افراد بسیاری را راغب می کند تا برای خرید ملک و سرمایه گذاری به این شهر رجوع کنند و این راه را برای سازندگان و خریداران زمین باز می کند تا با خیال راحت اقدام به خرید زمین کرده و ویلا سازی و شهرک سازی را از سر بگیرند.

کاربری های متفاوتی برای زمینهای موجود در رویان در نظر گرفته اند که چند مورد از آن ها کاربری مسکونی، کاربری زراعی، کاربری تجاری، کاربری اداری-دولتی، کاربری صنعتی، کاربری ورزشی و… می باشد. که از بین این کاربری ها ، کاربری مسکونی، زراعی و تجاری بیشتر مورد استقبال خریداران و سرمایه گذاران قرار می گیرد.

در حقیقت سرمایه گذاری در شهر رویان بسیار پر سود است اما ممکن است کوچکترین اشتباهی شما را به دردسر بیندازد و باعث ضرر غیر قابل جبران برایتان شود.

خرید زمین در نظر برخی کار ساده و در نظر برخی کار دشواریست اما در هنگام خرید زمین یا باید اطلاعات بسیار بالایی داشته باشید و یا باید با کمک افرادی کار بلد اقدام به خرید نمایید.

در شهر های شمالی زمین ها بصورت کلی به دو دسته ساحلی یعنی شمال جاده و جنگلی یعنی جنوب جاده تقسیم می شوند. بسته به سلیقه باید یکی از این دو مورد را در نظر بگیرید. البته میزان سرمایه در نظر گرفته شده هم حائز اهمیت است زیرا زمین های ساحلی دارای ارزش مالی بالاتری نسبت به زمین های جنگلی است.

همچنین تعدادی از زمین ها در منطقه ای محصور شده به اسم شهرک قرار دارند که توسط نگهبانی و دوربین های مدار بسته از آن ها محافظت می شود و طبق طراحی خاصی باید ساخته شوند. اما تعدادی دیگر بصورت مستقل برای فروش قرار می گیرند که این اجازه را به شما می دهند تا به هر سبکی که مورد پسندتان است ساخت بنا را شروع کنید. البته خریداران ویلا و زمین های شهرکی بدلیل امنیت بالاتر بیشتر است و به طبع از لحاظ قیمتی دارای ارزش بالاتری هستند اما زمین های مستقل نیز برای افرادی که علاقه مند به ویلاهای خاص هستند مناسب تر است.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که این همه راه های مختلف برای سرمایه گذاری وجود دارد؛ خرید ارز دیجیتالی، خرید دلار، خرید طلا، سرمایه گذاری بورس خرید سهام، چرا خرید زمین؟

زیرا خرید زمین در شمال مخصوصا در شهر رویان شما را در کمترین زمان ممکن به سود بالا میرساند بدون آنکه دردسر زیادی را متحمل شوید ، از طرفی همه ی سرمایه گذاری ها این استرس را برای شما بوجود می آورد که نکند دچار افت قیمت در بازار شود؛ اما زمین اگر هم به قیمتش افزوده نشود کم نمی شود. به اصلاح قدیمی ها «خاک طلاست ! » هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی قیمت زمین افت نمی کند و در بدترین حالت ممکن راکد باقی می ماند که البته با توجه به سختی زندگی در کلان شهر ها همیشه تقاضای خرید ملک و زمین در شمال زیاد بوده و همین تقاضای بالا باعث می شود که قیمت ها روز به روز بیشتر شود حتی در زمان هایی که در تهران قیمت ها راکد شد ، باز هم در شمال و در محدوده ایزدشهر تا نوشهر قیمت زمین ها افت که نکرد هیچ، بالاتر هم رفت و باز هم معاملات ملکی بسیاری در همین بازار رقم خورد.

خرید زمین در رویان فقط مختص ویلاسازان نیست! بلکه برای فعالیت های دیگر نظیر زنبور داری، کشاورزی، پروژه های صنعتی، ساخت گلخانه، دامپروری و دامداری نیز در قسمت های مناسب زمین قرار دارد. با خرید هر کدام می توانید به هدف و نیتتان برسید.

حال اگر در نظر بگیریم که زمین مورد نظر شما زمین مسکونی در رویان باشد، اگر بعد از خرید قصد ساخت ویلا داشته باشید باید از مراحل قانونی آن از ابتدا تا انتها و مدارک مورد نیاز برای ساخت اطلاعات داشته باشید.

برای ساخت یک ویلا در ابتدا باید شهر مورد نظر را مشخص کنید و در مرحله بعدی موقعیت خوب برای ساخت در همین شهر را پیدا نموده و زمین مناسب را خریداری می کنید.

قدم بعدی انتخاب مدل ویلاست، در این قسمت شما باید با طراح سازنده مناسب مشورت کنید و مدل ویلا را مشخص کنید. معمولا اشخاصی که قصد فروش ویلا بعد از ساخت را دارند از طراحی ساده استفاده می کنند اما افرادی که قصد استفاده دارند بدنبال طراحی خاص و استفاده از متریال درجه یک هستند.

برای ساخت ویلا مورد نظر مهم قضیه برآورد هزینه ساخت است؛ بعد از طراحی ویلا باید شما با محاسبه اموالتان مبلغ مورد نظر را برای ساخت مشخص کنید تا ببینید با طراحی انجام شده از متریال درجه چند می توانید استفاده کنید و یا اگر کسری مبلغ داشتید به فکر افزایش آن باشید.

چون تجربه ثابت کرده افرادی که بدون برنامه ریزی مالی وارد مرحله ساخت شدند در اواسط کار با کسری مبلغ مواجه و پروژه را نصفه نیمه رها کردند؛ عده ای به همان صورت فروخته اند (ضرر بالا) عده ای هم منتظر ماندند تا کسری جبران شود و ساخت را از سر گیرند.

بعد از اتمام این ها حال باید به دنبال جواز ساخت باشید؛  جواز ساخت که پروانه ساخت نیز می گویند، یکی از مدارک معتبر در ساخت بنا ست. این مجوز را باید از شهرداری نزدیک محل زمین بگیرید.

از نظر شهرداری ساخت ویلا در شمال باید طبق قوانین تعیین شده انجام شود. تراکمی که در نظر می گیرند و برنامه ریزی می کنند این قوانین را تشکیل می دهد که برای ویلاهای شهری 50 درصد و ویلاهایی که در روستا قرار دارد 30 درصد است. با توجه به این تراکم ها شما متوجه می شوید که اجازه ساخت چند متر بنا و در چند طبقه را دارید.

تا اینجای امر شما مراحل اولیه ساخت یک ویلا را طی کردید. در مرحله بعدی شما وارد ساخت بنا می شوید که مراحل مهندسی خود را دارد. این مراحل شامل طراحی ویلا، گود برداری، بتن ریزی و ایجاد اسکلت، دیوارکشی، اجرای سقف، نمای ویلا، محوطه سازی ویلا، پایان کار و سند.

باید در نظر داشته باشید که اگر بنا طبق دستورالعمل اجرایی ساخته نشود به آن پایان کار تعلق نمی گیرد و همین امر باعث می شود که ویلا غیر قانونی بوده و ارزش خرید و سرمایه گذاری را نداشته باشد.

داشتن سند نیز بسیار حائز اهمیت است. ویلاهایی که سند معتبری نداشته باشد اگر به دست سود جویان بیفتد احتمال فروش به چند نفر را دارند و یا در آینده خود سازنده برای فروش به مشکل بر می خورد و حتی از ارزش مالی ملک کاسته می شود. پس اگر قصد خرید زمین در رویان و ساخت ویلا و در نهایت فروش آن را دارید تا به سود بالایی برسید تمامی مراحل را درست طی کنید.

در آخر به شما خریداران و سرمایه گذاران توصیه می شود در امر خرید زمین در رویان به دنبال مشاور املاکی مطمئن باشید که هم در امر خرید، هم مسائل حقوقی و هم ساخت بتواند همراه شما باشد.

دفتر املاک شهریارپور دارای سه شعبه فعال در مازندران و یک شعبه در تهران با نیروهای فعال در امر فروش ، ساخت و مسائل حقوقی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد تا خرید و سرمایه گذاری بسیار سود آوری را تجربه کنید.

حتما از مشاوره رایگان ما استفاده کنید تا بهترین فایل هارو با بهترین قیمت به شما معرفی کنند

مشاوره رایگان 0114555

مقایسه آگهی ها

مقایسه